2011. szeptember 15., csütörtök

Miért Kard és Mágia?

Nagyjából jövő hét vége magasságban összehozunk újra hosszú idő után egy játékot. Ha minden jól megy és ráér mindenki, akkor Kard és Mágia lesz terítéken.
Én szorgalmaztam a dolgot, hogy az utóbbi idők Star Wars "monotóniáját" törjük meg, és szívesen mesélek valami fantasy-t. Ekkor kezdtünk el gondolkodni, hogy akkor oké, de milyen rendszerben? Végül a KéM mellett tettük le a voksot. Miért?
Mert egyszerű. Nem fél óra a karakteralkotás (alsó hangon!). Kidobod az értékeket, hozzárendeled a kasztot, közben amíg írogatod be a statisztikákat szépen kigondolod, hogy az értékek milyen karaktert takarnak. Nincsenek "powerek", nincs 123 féle képzettség, nincs ilyen bónusz, meg olyan feat, csak a "nyers" alapja a karakternek. Hogy élő legyen? Találd ki, hogy milyen az ember (?) a számok mögött. Ne a képzettségek, vagy a tápok határozzák már meg, hogy most a karakter kapzsi-e, vagy iszákos, vagy mondjuk mérhetetlenül utálja az elfeket. Ha azt akarom, lehet akármilyen a kedves játékos karaktere, úgyis megdöglik! Ha meg azt akarom, hogy a cselekmény domináljon, akkor úgyse azt fogom forszírozni, hogy az a +1 támadás számítson élet és halál között...
A sztori fejben gyakorlatilag kész, még papírra kell vetni, térkép, troubleshooting, aztán mehet. A játékosok helyben összerakják a karaktereket, 15 perc alatt, és kezdhetjük is az elvileg sztoriorientált mesét. Persze a kockacsörgetés sem fog elmaradni.
Előre láthatólag olyan 2-5 játékalkalomra számítok a történet kapcsán, függően attól, hogy mennyire tudunk előrefelé haladni a cselekménnyel, mennyire folyamatos a játék. Mert néha bizony nem az. Annyira nem, hogy volt olyan Victorian Age Vampire sztori, amikor a birtok kapujától a kúria ajtajáig 3 óra alatt értünk el, és közben a társaság kicsit kapatos is lett. De hát így jár az, aki buli előtt ül le szerepezni kicsit!
Aztán ha bejön a játék, és a feeling mindenkinek, akkor bevállalom egy hosszabb kampány lemesélését is akár, de elsőre mindenképp egy rövidebbet tervezek, hogy le tudjuk zárni a dolgot és ne maradjon félbe újabb sztori.
Már várjuk jóbarátommal, hogy a másik két játékos hogy fogadja a viszonylag új játékot (eddig egyszer ültünk le KéM-t játszani, két éve kb.), és ha bejön, akkor úgy érzem, egy kis időre el fogunk veszni ebben a rendszerben.
Még egy apró záróakkord: nem Fomalhaut világán fogunk játszani, mert nálam nem fér meg egymás mellett a sugárfegyver és a pallos (na ezért nem is vittem végig a Might and Magic 6-7-et!), valamint én csak egy "standard fantasy környezetben" tervezek mesélni, konkrét világ nélkül.
Beszámoló a játékról az első ülés után, mesélői alapon, a történet lezárultával pedig némi kiértékelés, hogyan éreztem magam a mesélés közben, mit láttam jónak, mit nem.

1 megjegyzés: