2011. szeptember 28., szerda

A kelta hangulatról

Rögeszmém lett ez a kelta típusú kaland. És mivel ezt a blogot mesélői műhelyként aposztrofáltam, így hát most oda is ülök az "esztergapadhoz"...
Alapvetően a zene ihlette meg bennem ezt a settinget, mint azt már előzőleg leírtam. Most kicsit magáról a világról lesz szó, hogy milyen környezetet képzelek el a meséléshez.
Maga a táj: alapvetően nagy, zöld mezők, dús haragoszöld erdők, sziklás-füves-cserjés fennsíkok képe elevenedik meg előttem. Az időjárás hol esős, hol borongós, de tiszta, hol ködös, néha-néha a nap is kisüt. Igazi skót táj. Nem szeretnék város hátán várost, így maga a helyszín egy nagyobb városból fog állni és sok kisebb faluból. Talán a Witcher PC-játék illusztrálja legjobban az elképzeléseim.
Itt lenne sok kis apróság, ami ötlet forrása lehet, a játékosoknak is bizonyos mértékig szabad kezet adnék, hogy hogyan akarják alakítani a dolgokat, vagy legalábbis így megtudnám a hozzáállásukat a dolgokhoz, így könnyebb lenne személyre szabott kampányt mesélni nekik. Mindenképp a fő szál a városhoz kapcsolná őket, de innen kisebb kirándulásokat tehetnének a környező helyekre, sőt akár egy másik nagyobb városba is elsodorhatja őket a sors. Persze ezek csak tervek, most gyakorlatilag leírogatom csak az ötleteim...
Másik sarklatos pont most nálam, hogy nem szeretnék nehéz vértet látni a krónikában. Mert ez alapvetően fantasy környezet, nem tervezek páncélos angol lovagokat szembeállítani William Wallace hazafiaival. Alapvetően bőrvértekben gondolkodom, esetleg láncvértek, többet nem nagyon. A fegyverzet téren már mehet bármi szinte, az teljesen rendben van.
Rendszer téren kicsit változott az álláspontom. Alapvetően a Kard és Mágia elsőre jónak tűnt ide, de végül lehetséges, hogy a Dragon Age RPG szabályrendszerét ültetjük át ebbe a krónikába. Ott a páncélok nem a védelmet növelik, hanem sebzést nyelnek el, és igen, itt bizony egy-két erőteljes vágás könnyen halálhoz vezethet. Éppen ezért, kicsit úgy kell majd terveznem a cselekményt, hogy könnyen bele lehessen vonni új karaktereket az elhasználtak helyére. Nem tervezek azért nagy intrikálós sztorit, de sablon menj-ide-szerezd-meg típusúakat se. Majd az lesz a setting megalkotása utáni lépés...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése