2012. október 5., péntek

Kelta RPG - Kasztok

Az utóbbi napokban napokban a kasztokon gondolkodtam, és kezdtem el őket kidolgozni. Úgy gondolom, hogy a koncepciómnak a legjobban az felelne meg, ha lennének alapkasztok, és azon belül pedig a Star Wars: Saga Edition talent rendszeréhez hasonlóan dolgoznék ki képesség-ágakat. Ezek valamilyen harci manővert, bónuszt takarnak majd.
Minden kaszthoz tartozna egy "Általános" képességcsoport is, ahonnan bármelyik irány képviselője válogathat. Ezek olyan dolgok, melyek bármilyen, az adott főkasztba tartozó elsajátíthat könnyűszerrel.
Jelenlegi állapotukban így néznének ki a csoportosítások, és a kasztok elnevezései (bár ez még jó eséllyel változik, ahogy haladok a dolgokkal), és a tervezett képességek közül pár, ami eddig eszembe jutott (alkasztonként 4-et tervezek nagyjából):

Fegyverforgató

  • Berzerker: nehéz, kétkezes fegyvereket forgató felföldi ember. Képességi közt olyanok szerepelnének mint a Kaszabolás, Őrjöngés, Kétkezes fegyverekre specializálódás.
  • Vérvadász: afféle szörny- és embervadász, aki a leghatékonyabb módszerekkel igyekszik elfogni vagy leteríteni prédáját. Kicsit Witcher-beütésnek tűnhet elsőre, az is, bár én a közelharci fegyverek használata mellett hangsúlyosnak gondolom a különféle dobófegyvereket is nála, legyen az bola, háló, dobókés, akármi. Képességei lennének pl. a Kábító csapás, Dobófegyver specializáció.
  • Védelmező: egykezes fegyver és pajzs kombinációját favorizálja, képességei leginkább a pajzs kihasználására építenek, pl. Pajzzsal lökés, Áldozat (a pajzs feláldozása egy halálos csapás elkerüléséért).
  • Általános: néhány szokásos képesség, mint amilyen a Szívósság (plusz életerő), Választott fegyver (nagyjából Weapon Focus), stb.
Szerencsevadász
  • Tolvaj: a klasszikus, settenkedős, zárnyitós. Olyan képességeket tervezek neki mint pl. Veszélyérzék (valamennyi esély rajtaütés, leomló mennyezet, stb. megérzésére), Olcsó trükk (piszkos csel, tisztességtelen támadás).
  • Bárd: szintén a klasszikus séma, bár itt a könnyűvérű szerető helyett inkább a hősi énekeket zengő, a legendákat jól ismerő dalnokot domborítanám ki, így ilyen képességeket adnék neki: Csatadal (kis támadás bónusz, nehezebben okozhatnak neki és társainak félelmet), Ezermester (a legtöbb képességhez ért valamit, ha csak hallomásból is).
  • Felderítő: erdőkerülő, az erdők, hegyek ismerője. Ő leginkább a távolsági fegyverek (íjak, parittyák) terén lesz kiemelkedő terveim szerint, olyan képességekkel mint a Mesterlövész (specializáció íjakra), Csendes vadász (plusz sebzés meglepetés támadásra).
  • Általános: itt még ki kell találnom, hogy milyen általános dolgok lehetnek mindhárom kaszt számára általános képességek, de például jók lehetnek olyanok, mint Gyors kezdeményezés, Kézügyesség (bónusz néhány kaszthoz közel álló képességre).
Varázsló
Nehezen megfogható képességrendszer, ezt a kasztot egyelőre még nem gondoltam át részletesen. Itt biztosan öt képesség-ág lesz, mivel a négy évszak mellett szerepel egy általános képességcsoport is. 

Egyelőre eddig jutottam kasztok terén, legtöbb helyen korántsem biztos még sem a kaszt neve, sem a képességek, ez egy elsőre papírra vetett vázlat csupán, leginkább eddig a Fegyverforgatókkal foglalkoztam. Szívesen várok észrevételeket, hogy mi hangzik jól, mi hülyeség/erőltetett, bármit ami segíthet abban, hogy a helyére tudjam rakni szépen folyamatosan a dolgokat.
Most ez egy darabig le fogja kötni az energiáimat, de ha megrekedek, elkezdek más területen is dolgozni, kicsit a világleírást is elkezdem, hogy tisztázzam a gondolataim, és így általában új, érdekes dolgok is eszembe szoktak jutni a rendszerhez is. 
Hétvégén igyekszem feltenni a heti Gyűrűk Mesélője részt, kicsit megcsúsztam vele (megint).


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése