2011. november 30., szerda

Eközben, a műhelyben...

Szépen haladok életem első "megadándzsönével". Elég nagy tuskóba vágtam a csatabárdot, de a lelkesedés megvan, szeretném, ha élvezetesre sikeredne. Így mostanában az esték Monster Manual olvasással, képek keresésével és térképek rajzolásával telnek.
Most leírom, hogy építettem fel idáig a dolgokat, de mivel játékosaim is ide szoktak tévedni, így csak általánosságban beszélek. Ha vége a történetnek, akkor az addigra szépen elkészült és kiegészített PDF-et pedig majd közzé teszem, kíváncsi leszek mások véleményére.
Átfogóan, a következőképp láttam neki a munkának:
1. Kitaláltam a háttértörténetet. Elfeküdtem, végiggondoltam, hogy mi bírhat rá egy magas szintű kalandozócsapatot, hogy lemerészkedjen egy kazamatába. Mivel egylövéses, és 11. szintről indulnak a játékosok, nem akartam, hogy egy nem átélt kalandból érkezzenek, amit csak én erőltettem rájuk. Az alaphelyzet az, hogy már egy ideje visszavonultak a kalandozástól, és egy város megbecsült polgáraiként élik mindennapjaikat. És itt indul majd a cselekmény, ami ráveszi őket, hogy ragadjanak újra fegyvert.
2. A főgonosz. Természetesen! Ő van a kazamata legmélyén, ő mozgatja az egészet. Meghatározása épp ezért a legfontosabb, mert: ki kell találni mi a fenét keres ott lent. Nem szeretem az összefüggés nélküli dolgokat. Igen, legyen már oka ott lenni, ne csak azért, mert hát ott a helye. Másodsorban, személye (faja, minősége) nagyban meghatározza a kazamatában élő ellenségek minőségét. Valószínűleg egy démonúrnál szektások, démonok, idézett lények, stb. lesznek a fő monszterek. Egy drow elfnél, valószínűleg még több drow elf. És így tovább. Ez nagy segítség, mert fókuszálja a keresést a sok lénytípus között.
3. A felépítés. Először nem írok le semmit. Leülök valami nyugis helyen (a WC ideális hely erre!), és végiggondolom, mit is akarok. Milyen hosszúak legyenek a szintek, hány szint legyen, milyen arányban legyen harc/fejtörő/skill challenge/egyéb. Legyen-e ott valami NPC? Legyen-e szükség valami speciális objektumra, legyen az akár egy kulcs, vagy rituális tekercs, ami fontos szerepet játszik később? Ha ez mind megvan nagy vonalakban, kezdődhet a munka!
4. A szintek térképei, a térképek "benépesítése". Hol a kincseskamra? Hol van a testőrök szállása? Szörnyek vagy egy szfinx őrzi a nagy hatalmú varázstárgyat a nagy barlangüregben? Ránézel a megrajzolt térképre és mindezt elhelyezed rajta.
5. Az encounter-ek összerakása. Legyen az harc, párbeszéd és/vagy skill challenge. Mindegyikre kell pár jegyzet legalább. Harcnál az ellenfelek, párbeszédnél, hogy mi legyen a célja (megvesztegetés, fogoly kikérdezése, stb.) és esetleg onnan milyen képességdobások indíthatók. Vagy egy csapdákkal teletűzdelt folyosó, ahol kezdődhet a képességdobálás.
6. Kincsek. A harcok során zsákmányolt, vagy akár egy kincseskamrában heverő javak. Érdemes előre elhelyezni őket, hogy ne üljön le a játék, mert a Dungeonmaster's Guide-ot bújom, hogy miből mennyit adjak.
7. A prezentáció. Hogy adom elő, hogy mutatom be a játékosoknak? Képek, zene, miniatűrök, stb. Ki lehet nyomtatni és eléjük tenni a főgonoszról készült rajzot például. Tervezem, hogy készítek miniatűröket is, mivel azért a fizetésem másra is eltudom költeni, mint sok ezer forintot erre költeni. Például parafakorongokra fel lehet ragasztani kinyomtatott és kartonra ragasztott képeket a szörnyekről, és máris kész a miniatűr, én ezt tervezem. Remélem lesz rá elég időm.
Hát nagy léptékekben így készül az én kalandmodulom. Nagyon remélem, hogy mindenki jól fogja magát érezni, és sikerül egy igazi, feelinges szerepjátékot végigjátszani.

5 megjegyzés:

  1. Valamiért én inkább a fürdőkádra esküszöm mint elmélkedős hely :) .
    Nagyon jól hangzik ez a sok-sok agyalás meg apránkénti felépítés. Annak tükrében, hogy nekem a büdös életben esélyem sem lesz ilyet lemesélni, úgy meg főleg. Mikorra tervezed a dolog bevetését?

    VálaszTörlés
  2. Ha minden jól megy, akkor jövő hét végén elkezdjük, és olyan 3-6 játékalkalomra tervezem nagyjából. De még van vele meló bőven. Bár ahogy pár játékosom halad a karaterével, még a végén előbb leszek kész én! :D

    VálaszTörlés
  3. Üdv. Nem volt game : ) ?

    VálaszTörlés
  4. De, most vasárnap volt, csak még szusszanásnyi időm nem volt egy normális bejegyzésre! :)
    Remélhetőleg csütörtök-péntek magasságában sikerül egy összegzést írni, bár azt előrebocsájtom, hogy nem voltam maradéktalanul elégedett. Leginkább a rendszerrel.

    VálaszTörlés
  5. Igen, a rendszer dolgot látom LFG-n :) . Én már nagyon-nagyon régóta ki szeretném próbálni D&D 4. kiadást (több mint 2 éve ül a polcon...), de nincs idő és party :( . Első blikkre nem tűnik lassúnak, pontosabban bonyolultnak, de minden gyakorlatban derül ki.

    VálaszTörlés