2011. november 30., szerda

Conan, a barbár

Eredetileg moziban akartam megnézni, de most itthon tettem meg, így a végére érve nem is bánom, bár a 3D biztos sokat dob rajta, de rá is fér. Alapvetően egy nézhető film, ha az ember megbocsát neki pár dolgot.
Nekem az egész film nagyon steril. A helyszínek, a jelmezek mind mesterkéltnek és nem "természetesnek" hatnak nekem. Olyan se íze, se bűze érzésem volt végig.
A harc, sajnos, elég művi és még ügyetlen is. A vágások nem igaziak, nagyon nem sikerült szerintem élethűre. Pedig pont ez lett volna a film lényege. Kár érte.
Ez a kettő alapvetően eléggé meg is ölte a filmet. Pedig lett volna benne fantázia, nekem például Conan karaktere kifejezetten bejön, Jason Momoa ideális választás volt. Ő alapvetően meg is menti a filmet, mert életszerűvé teszi a barbárt. Nem lett túl hollywood-i, legalább a főhős nem.
Maga a történet fantasy standard. Van a fő gonosz, örök életre, világuralomra és "vééégtelen nagy hatalooom"-ra tör, ehhez feláldozna egy szép hölgyet, akit persze megment majd főhősünk. Semmi gond ezzel, semmi világmegváltás, csak akció. De könyörgöm, legalább akkor lett volna az a rohadt harc eltalálva!
Minden negatívum ellenére kellemes másfél órát jelent ez a film, de Schwarzi-t nem taszítja le a trónról. A régi technikák ellenére sokkal jobban ott van a feeling amögött a film mögött.
Hogy ki a jobb Conan? Szerintem kiegyezhetnek döntetlenben.
Úgy látszik, ha minőségi, lebilincselő fantasy filmet akarok, kell még egy évet várnom A hobbitra, és addig rongyosra nézni A Gyűrűk Urát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése