2012. február 9., csütörtök

Celtic Age: Néhány gondolat a szettingről

Közelgő kelta hangulatú kampányomban a lényeg a cselekményen lesz, és nem a tárgyakon, vagy a szintlépésen. Maga a történet lineáris lesz alapvetően, nem lesznek mellékküldetések, de reményeim szerint több módja lesz a történet befejezésének és alakításának: sikeres, vagy épp félsikkerrel, esetleg totális kudarccal záródó befejezés is elképzelhető lesz. Egyelőre nem akarok semmit lelőni a történetből, de a csapat szimpátiától vagy épp logikától függően nem feltétlenül a legjobb úton mehet majd végig.
Néhány terv a kampánnyal kapcsolatban:

  • az egyetlen játszható faj az ember lesz.
  • a varázsló kaszt nem játszható a kampányban, de NJK mágiahasználó lesz.
  • előfordulhat, hogy hibás döntés miatt korábbi befejezés következik be, próbálom minél realisztikusabbra mesélni a reakciókat, a következményeket.
  • nagyjából két szintlépéssel számolok, és 4-5 játékalkalommal.
  • ha jól sikerül, közzé is teszem kalandmodulként.
  • keresek aláfestő zenét, halkan szól majd. Régen egyszer próbáltam, adok neki még egy esélyt, mert akkor sem volt bukás.
  • három alternatív befejezést tervezek, de lehet, hogy lesz az több is.
Fejlemények a kampányírásról folyamatosan, a háttereket folyamatosan írom majd, valamint térképet rajzolok majd, Photoshoppal elfogadhatóbbá teszem, majd azt is kikerül ide. Szettingleírást is összerakom és kiteszem ide, mindezt reményeim szerint február végéig.

A Gyűrűk Mesélője - 4. rész

2012. február 8., szerda

Celtic Age: A felföldi ember

Elkezdtem kidolgozni a háttereket a majd valamikor elkezdődő Celtic Age kampányomhoz. Reményeim szerint március elején elkezdem mesélni. Most nem akarom elkapkodni, tisztességesen rákészülök, így remélhetőleg sikerül egy élvezetes, jó kampányt levezetni.
Íme, az első kidolgozott háttér:

Felföldi ember


A haragoszöld, zord felföldek faluinak szülöttei, kemény és büszke emberek. Bátorságuk, és bajtársiasságuk legendás, aki egy felföldi ember barátságát elnyeri életre szóló társat tudhat maga mellett.  Életüket a harc, az ital és a nők teszik ki jórészt. A hazugságot és a kegyetlenséget nem tűrik, ha ilyet tapasztalnak, hamar haragra gerjednek, ami az elkövetőnek legalább néhány fogába kerül.
A könnyű vérteket kedvelik, hogy ne korlátozza mozgásukat. Fegyver terén viszont nem finomkodnak, általában a kétkezes fegyvereket részesítik előnyben, ha egykezes fegyvert forgatnak, akkor is csak könnyű pajzsot, legtöbbször csuklópajzsot viselnek.

  • A felföldi emberek gyermekkoruk óta a harcra készülnek, így induláskor +1 járul az Erejükhöz.
  • A következő fókuszok közül választhatnak egyet: Strength (Might) vagy Constitution (Stamina)
  • Alapvetően a Warrior kasztba tartoznak, de a gyengébb fizikumúak között előfordul, hogy valaki a Rogue irányt választja. De még ilyenkor is, lopásra és hazudozásra sosem vetemednek, a harci képességeket választják a tolvaj helyett.

Karakteralkotáskor a következő táblázatból kapnak bónuszt:


2d6 Bónusz
2 +1 Perception
3 - 4 Focus: Willpower (Courage)
5 Focus: Dexterity (Brawling)
6 Focus: Cunning (Natural lore)
7 - 8 + 1 Willpower
9 Focus: Strength (Intimidation)
10 - 11 Focus: Constitution (Drinking)
12 + 1 Constitution

2012. február 4., szombat

A Gyűrűk Mesélője - 1. rész

A héten találtam ezt a képregényt a neten, úgy döntöttem, hogy ezentúl pár naponta felteszek egy részt magyarra lefordítva. Néhol nem szó szerint fordítottam, de remélem sikerül visszaadnom a humorát és hangulatát! :)
Az eredeti verzió szerzője Shamus Young, aki szeretné angolul olvasni megtalálja a következő helyen:
http://www.shamusyoung.com/twentysidedtale/?p=612
Akkor hát itt az első rész:

2012. február 1., szerda

Tanulság

A dolgokat kár siettetni. Előrehoztam a kampánykezdést, hogy játszhassunk két hete hétvégén, de nekem nagyon nem tetszett a végtermék.
"Szerencsémre" a karakteralkotás alaposan elhúzódott, mivel még friss a rendszer, és a játékosok egy része eléggé elszarakodott a felszerelés válogatással, így nem jutott túl sok idő magára a játékra, ám ami jutott, az annyira nem tetszett.
Először is, nem értem végig minden leíráson, amin akartam a Forgotten Realms világismertetőn, így nem tudtam olyan stabil hátteret biztosítani, amilyet én akartam. Másodszor, maga a kaland nem tetszett amit meséltem. Egy teljesen egyszerű koboldhentelés, minden extra nélkül. Ráadásul majdnem bele is halt egy karakter pár kis vakarcsba. Na jó, kb. 10 dobásból 3 kritikus lett, így elég hamar le lehet operálni azt a 11 HP-t ami egy első szintű harcosnak van. Valahogy nekem nagyon nem jött be az egész.
Megoldásként valószínűleg elnézést kérek a srácoktól, és újrakezdem az egészet, tiszta lappal, talán még máshol is kezdünk, mint eredetileg terveztem. Eredetileg Cormyrban kezdtünk, Eveningstar városkában, de lehetséges, hogy királyságot fogok váltani, Cormyrban valahogy túl nagy a rend...
Mindenesetre most egy ideig nem mesélek, hanem játékosként működök közre, ha mindenki ideje engedi és össze tudunk újra ülni. Talán még a kelta settinget is életre hívom tavasszal, majd kiderül még, ötletek tervek vannak, de most inkább majd a karakteralkotásra fordítok több energiát. Egyik egy Vampire ancilla kidolgozása, egy misztikus kalandra, másik pedig egy új fantasy setting és rendszer lesz, ahol valószínűleg valami "csöves varázslót" fogok alkotni. Egyelőre az új setting és rendszer TOP SECRET státuszban van, de hamarosan napvilágot láthat. Nekem nagyon bejött amit eddig megismertem belőle, nyálcsorgatva várom az újabb információmorzsákat!