Nos, hőseink visszavonultan élték életüket Sziklahát most már békés városában. Mindez szép és jó volt, ám egy régi ellenlábasuk úgy döntött, hogy kiegyenlíti a számlát. Cathris, a varázslóból lett lich testet öltött és az elmúlt éveket azzal töltötte, hogy bosszút álljon a kalandozókon akik elpusztították anyagi testét, mikor pont végzett az átváltozási rituáléjával. Lélekkövét sikerült elteleportálnia az elhagyatott Viharvölgy erődjébe mielőtt a kalandozók végeztek vele. Az erőd kazamatáinak mélyén öltött újra testet és tervezgette bosszúját, népesítette be a kazamatát és tette menedékét biztonságossá. Majd megmérgezte a kalandozókat, kiknek karján ezután ott sötétlett sötét jegye, egy vérszínű csontkéz. A csapatnak egy hónapja van, hogy megküzdjenek a lich-csel és elpusztítsák, különben a méreg végez velük. Így nem maradt más választásuk, mint újra fegyvert ragadni, és elverekedni magukat Viharvölgy erődje kazamatáinak legmélyére és ott legyőzzék Cathris-t és elpusztítják lélekkövét.
Fél nap utazás után jutottak el a vár roppant kapujáig, amit viszont a lich egy sötét erőtérrel lezárt, amin nem tudtak hőseink áthatolni. Viszont náémi tanakodás után arra jutottak, hogy mivel az erődöt valaha a város lakói használták veszély esetén, ezért kell, hogy legyen egy másik bejárat, legalábbis egy vészkijárat. Pár óra múltán rábukkantak a barlang bejáratára, ami előtt valamiféle humanoid lények tábora állt üresen. Az első csata a barlang első nagy termében várt rájuk, troglodyte-ok csapata támadt rájuk, ám minden különösebb megerőltetés nélkül legyőzték e mélységlakókat. Majd röviddel ezután kampós rémek ereszkedtek alá a barlang mennyezetéről, melyek hangjára már korábban felfigyelt a csapat kószája. A szívós lények kezdetben kihívást jelentettek, ám pár jól elhelyezett vágás után már a csapat került előnybe és hamarosan három tetemmel gazdagodott a barlang padlója.
Ahogy haladtak tovább, egy csontvázra bukkantak, melynek hátából egy nyílvessző állt ki. Gyorsan megszabadították attól a két mágikus tárgytól amit leltek rajta, majd újra nekiindultak, hogy végre kijussanak ebből a sötét lyukból. A földalatti folyó szelte keresztül a nagy csarnokot ahová értek. Szerencsére a helyiek építettek rá hidat, ám annak túlsó felén hatalmas kígyók és egy medúza íjász állta el útjukat. Hosszú, de egyoldalú csata kezdődött, ami hőseink győzelmével ért véget. A medúza nyakába egy apró aranycsontocskát találtak egy bőrszíjon, amely egy kézközépcsontot formázott.
Mivel érezhetően frissebb levegő jött a kivezető egyetlen járatból, ezért a csapat úgy döntött, hogy megvizsgálja azt a nagy termet ami mellett még régebben elhaladtak. Egy barlangi tó foglalta el a terem nagy részét ahonnan egy hatalmas mélységi hidra rontott rá hőseinkre, ám négy feje ellenére nem tudta az erős páncélokat hathatósan áttörni. Ha mégis sikerült, a pap gyógyító varázslatai hamar beforrasztották a komolyabbnak tűnő sebeket is.
Így a diadallal már nem maradt ellenség a föld alatti járatban, és a csapat a kivezető járat felé vette az irányt újfent, hogy folytassák küldetésüket, melynek célja a lich végső elpusztítása...
Ééés, ennyi! Eddig jutottunk el múlt alkalommal, folytatás várhatóan a két ünnep között. Elemzés, gondolatok, tervek a jövőre nézve pár napon belül...
IRL ez mennyi idő volt? A találkozások között történtek események :) ?
VálaszTörlésEz időben tartott 15:00 - 22:00 időtartományban. Mínusz játék eleji baromkodás, tökörészés, elrendeződés, egyéb időhúzó tevékenység. Tehát összesen olyan 5-6 óra.
VálaszTörlésA találkozások között sok esemény nem volt. A prológust lemeséltem, leírások, de a csaták közt kevés átvezetés volt, más kihívás nem volt, egy csapdát kivéve. De hát ez egy barlang, itt sok variációra nem volt lehetőség, majd ezután jönnek a nem-harci kihívások.
Most volt időm és végigolvastam az LFG-s lavinát is :) . A 4. kiadás off-dungeon sem kap majd komolyabb esélyt?
VálaszTörlésHát az a helyzet, hogy ha meg off-dungeon, akkor meg inkább a szerepjátékra helyezem a hangsúlyt, és ahhoz meg bőven elég egy AD&D rendszer. Mert alapvetően a csaták hosszával van a gondom, és ez a kisebb encounter esetében is előjönne. Amúgy meg régebben kapott esélyt úgy, és 1. szintről eljutottunk a 11. szintig, az elég jó is volt, mégis, most, hogy megvannak az AD&D szabálykönyvek, nem nagyon szeretnék negyedik kiadást mesélni. Játékosként felőlem jöhet, de mesélni nem fogok egy darabig ebben a rendszerben. Idén csak oldschool-t. :)
VálaszTörlés