Szépen haladok életem első "megadándzsönével". Elég nagy tuskóba vágtam a csatabárdot, de a lelkesedés megvan, szeretném, ha élvezetesre sikeredne. Így mostanában az esték Monster Manual olvasással, képek keresésével és térképek rajzolásával telnek.
Most leírom, hogy építettem fel idáig a dolgokat, de mivel játékosaim is ide szoktak tévedni, így csak általánosságban beszélek. Ha vége a történetnek, akkor az addigra szépen elkészült és kiegészített PDF-et pedig majd közzé teszem, kíváncsi leszek mások véleményére.
Átfogóan, a következőképp láttam neki a munkának:
1. Kitaláltam a háttértörténetet. Elfeküdtem, végiggondoltam, hogy mi bírhat rá egy magas szintű kalandozócsapatot, hogy lemerészkedjen egy kazamatába. Mivel egylövéses, és 11. szintről indulnak a játékosok, nem akartam, hogy egy nem átélt kalandból érkezzenek, amit csak én erőltettem rájuk. Az alaphelyzet az, hogy már egy ideje visszavonultak a kalandozástól, és egy város megbecsült polgáraiként élik mindennapjaikat. És itt indul majd a cselekmény, ami ráveszi őket, hogy ragadjanak újra fegyvert.
2. A főgonosz. Természetesen! Ő van a kazamata legmélyén, ő mozgatja az egészet. Meghatározása épp ezért a legfontosabb, mert: ki kell találni mi a fenét keres ott lent. Nem szeretem az összefüggés nélküli dolgokat. Igen, legyen már oka ott lenni, ne csak azért, mert hát ott a helye. Másodsorban, személye (faja, minősége) nagyban meghatározza a kazamatában élő ellenségek minőségét. Valószínűleg egy démonúrnál szektások, démonok, idézett lények, stb. lesznek a fő monszterek. Egy drow elfnél, valószínűleg még több drow elf. És így tovább. Ez nagy segítség, mert fókuszálja a keresést a sok lénytípus között.
3. A felépítés. Először nem írok le semmit. Leülök valami nyugis helyen (a WC ideális hely erre!), és végiggondolom, mit is akarok. Milyen hosszúak legyenek a szintek, hány szint legyen, milyen arányban legyen harc/fejtörő/skill challenge/egyéb. Legyen-e ott valami NPC? Legyen-e szükség valami speciális objektumra, legyen az akár egy kulcs, vagy rituális tekercs, ami fontos szerepet játszik később? Ha ez mind megvan nagy vonalakban, kezdődhet a munka!
4. A szintek térképei, a térképek "benépesítése". Hol a kincseskamra? Hol van a testőrök szállása? Szörnyek vagy egy szfinx őrzi a nagy hatalmú varázstárgyat a nagy barlangüregben? Ránézel a megrajzolt térképre és mindezt elhelyezed rajta.
5. Az encounter-ek összerakása. Legyen az harc, párbeszéd és/vagy skill challenge. Mindegyikre kell pár jegyzet legalább. Harcnál az ellenfelek, párbeszédnél, hogy mi legyen a célja (megvesztegetés, fogoly kikérdezése, stb.) és esetleg onnan milyen képességdobások indíthatók. Vagy egy csapdákkal teletűzdelt folyosó, ahol kezdődhet a képességdobálás.
6. Kincsek. A harcok során zsákmányolt, vagy akár egy kincseskamrában heverő javak. Érdemes előre elhelyezni őket, hogy ne üljön le a játék, mert a Dungeonmaster's Guide-ot bújom, hogy miből mennyit adjak.
7. A prezentáció. Hogy adom elő, hogy mutatom be a játékosoknak? Képek, zene, miniatűrök, stb. Ki lehet nyomtatni és eléjük tenni a főgonoszról készült rajzot például. Tervezem, hogy készítek miniatűröket is, mivel azért a fizetésem másra is eltudom költeni, mint sok ezer forintot erre költeni. Például parafakorongokra fel lehet ragasztani kinyomtatott és kartonra ragasztott képeket a szörnyekről, és máris kész a miniatűr, én ezt tervezem. Remélem lesz rá elég időm.
Hát nagy léptékekben így készül az én kalandmodulom. Nagyon remélem, hogy mindenki jól fogja magát érezni, és sikerül egy igazi, feelinges szerepjátékot végigjátszani.
Valamiért én inkább a fürdőkádra esküszöm mint elmélkedős hely :) .
VálaszTörlésNagyon jól hangzik ez a sok-sok agyalás meg apránkénti felépítés. Annak tükrében, hogy nekem a büdös életben esélyem sem lesz ilyet lemesélni, úgy meg főleg. Mikorra tervezed a dolog bevetését?
Ha minden jól megy, akkor jövő hét végén elkezdjük, és olyan 3-6 játékalkalomra tervezem nagyjából. De még van vele meló bőven. Bár ahogy pár játékosom halad a karaterével, még a végén előbb leszek kész én! :D
VálaszTörlésÜdv. Nem volt game : ) ?
VálaszTörlésDe, most vasárnap volt, csak még szusszanásnyi időm nem volt egy normális bejegyzésre! :)
VálaszTörlésRemélhetőleg csütörtök-péntek magasságában sikerül egy összegzést írni, bár azt előrebocsájtom, hogy nem voltam maradéktalanul elégedett. Leginkább a rendszerrel.
Igen, a rendszer dolgot látom LFG-n :) . Én már nagyon-nagyon régóta ki szeretném próbálni D&D 4. kiadást (több mint 2 éve ül a polcon...), de nincs idő és party :( . Első blikkre nem tűnik lassúnak, pontosabban bonyolultnak, de minden gyakorlatban derül ki.
VálaszTörlés