A Scales of War kampányt kezdtük el játszani, D&D 4th Edition rendszerben. Semmi cifra nincs a modulban, de mégis jól esik minden héten egyszer leülni néhány órát kockát csörgetni. Egy játékalkalom átlagban 3 órát jelent, ebbe nagyjából két-három harc és megfelelő mennyiségű interakció fér bele.
Semmilyen programot nem használunk játék közben, csak sima webkamera és mikrofon, a mesélő kamerája harcok alatt a saját asztalára irányítva, térképek mintaszerűen grid-re felrajzolva, vagy Dungeon Tile-okkal kirakva, a szörnyek és karakterek hivatalos kiadású tokenek. Néha váltakozik a kamera képminősége, de különösebb probléma eddig nem adódott, mindenki könnyen követni tudta az eseményeket, a mozgás meghatározása pedig az égtájak segítségével történik, pl.: "A karakterem mozog kettőt északra, egyet észak-nyugatra, majd még kettőt nyugatra." Ez könnyű és jó módszer szerintem, nem volt probléma sosem így a mozgásokkal, a mesélő könnyen tudta követni, hogy merre is akarunk mozogni.
A kockadobásokra sem használunk semmilyen alkalmazást, mindenki dob a saját kis asztalán, és bemondja az eredményt, mindenki el is fogadja, így ilyen téren semmi probléma nincs megint.
Legalább négyen mindig voltunk eddig, egy játékos volt mindig maximum, aki valami reális indok miatt hiányzott. Szerencsére mindig mindenki előre jelezte, hogy ha a következő hét nem jó neki, jó a kommunikáció, nem volt még olyan hogy elmaradt volna játék, aki megígérte, ott volt a gép előtt időben. Az épp távol lévő játékosok könnyen felvehették az események fonalát, mert a mesélő a Wizards of the Coast felhasználói profiljában készített egy blogot a kampányról, amit mindenki el tud olvasni, így tudja, hogy mi történt amíg ő távol volt, tehát nem megy el értékes idő az estéből.
Úgy gondolom, hogy a legnagyobb veszélye a Google+ játékoknak az, hogy az emberek lemondják a részvételt, és mivel itt általában nem közeli ismerősökről van szó, így talán könnyebben is hajlamos lemondani egy játékos valami mondvacsinált indokkal, vagy egyszerűen nem jelenik meg. Nekem szerencsém van ezekkel a srácokkal, mert megbízhatóak, és eddig ha valaki nem ért rá előre jelezte, általában már az előző játékalkalom végén.
Ami egy másik nehezítés lehet, ha a játékosok nem hajlandók egymásra figyelni és sok a keresztbe beszélés, meg nagy lehet így a káosz. Mivel a hangminőség nem mindig tökéletes, ezért fontos, hogy a játékosok ne beszéljenek (sokat) feleslegesen, hanem ha valaki beszél, akkor a többiek legyenek csendben, várják meg amíg befejezi.
Viszont összességében megfelelő társakkal egy nagyon hangulatos, jó játékot eredményező módszer a Google+ arra, hogy sikerüljön az ország vagy a világ bármely pontjáról más játékosokkal pár órát kellemesen eltölteni.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése