2012. augusztus 10., péntek

Kelta RPG - Tervek: Harcrendszer

Az utóbbi időben egyre többet tudok foglalkozni a kelta RPG-vel, aminek nagy részével szeretnék még ebben az évben elkészülni. Úgy döntöttem, hogy szépen apránként, az épp aktuális témáról írok néhány gondolatot, hogy körvonalaiban milyen lesz maga a rendszer.
Ötlet szintjén már több dolgot sikerült papírra vetni, a héten kezdtem el kicsit összeszedettebben rendszerezni az eddigieket.
A rendszert, mint mondtam alapvetően ketten készítjük jó barátommal, hyperman-nel.
Első körben néhány dolog a tervezett harcrendszerről.
A rendszer "fő kockája" a d12 lesz, nem volt kedvünk itt is d20-ban gondolkodni. Abból van már elég, a d12-t pedig szeretjük. Alapvetően magának a világnak is terveim szerint két jellemző száma a 7 és a 12 lesz.
Tulajdonságok terén egyelőre a bónusz +1 és +3 között mozog, terveim szerint nem lesz negatív módosító.
A támadódobás jelenlegi verziója a következő képlet szerint áll össze: d12 + dx (fegyver sebzése) + tulajdonság bónusz + kaszt támadás bónusz.
Ezt a meghatározást a következő szempontok miatt találom kellemesnek:


  • Mivel a dobással így egyből meghatározható a sebzés is, ezért gyorsabb lesz a harc. Talán egyes fegyverek kapnak egy kis sebzésmódosítót, ami nem számít bele a támadódobásba. De ez még csak ötlet.
  • Tulajdonság bónusz téren lehet Erő és Ügyesség is, fegyvertől függően.
  • Kaszt támadás bónusz terén első körben a következőre gondoltam: Harcos - szint/2, Tolvaj - szint/3, Varázsló - szint/5. Így a tulajdonság bónusszal és a kaszt bónusszal ki fog jönni a harcos fölénye ezen a téren.
Így például egy 4. szintű harcosnak +2-es erőbónusszal és d10 sebzésű fattyúkarddal a támadódobása így nézne ki: d12 + d10 + 2 + 2. Egy átlagos dobás így 15 lenne.

Védekezés téren fix értékben állapodtunk meg végül, a kezdeti hárítás dobást elvetettük, mert lassítaná a harcot. Alapvetően a következő módon számolnám a védőértéket:
7 + fegyver sebzés fele + Ügyesség bónusz + pajzs.
Néhány gondolat ehhez:

  • A 7 az egy átlagos dobás d12-n, így az lesz az alap.
  • Fegyver sebzés fele, mert a fegyverünket is próbáljuk alapvetően hárításra használni.
  • Ügyesség bónusz a mozgás és kitérés miatt, értelemszerűen.
  • Pajzs terén a bónusz +1 vagy +2 attól függően, hogy kis (vagy csukló) vagy közepes pajzsot használ valaki. Nagy pajzs nem lesz, ebben a világban nem lesznek nehéz vértek és pajzsok, nincsenek falanxharcosok.
  • Ez az érték is szeretném, ha fejlődni, így egy karakter szint/3 növekedésre gondoltam.
Ez alapján egy 3. szintű tolvaj védőértéke rövid karddal, csuklópajzzsal és +2-es Ügyesség bónusszal így nézne ki: 7+3+2+1+1=14.

Így nagyjából 50%-os találati esély lenne, ami szerintem egy elég pörgős és halálos harcot jelenthet.
A kasztok életerejét még egyelőre nem találtuk ki, hogy milyen nagyságú legyen.
A vértek védettséget nem adnak, sebzést nyelnek el. Nehéz vértek, mint már említettem nem lesznek, terveim szerint a legjobb páncél a láncing lesz.
Három kaszt lesz (Harcos, Tolvaj, Varázsló), de mindegyik terén kellő mennyiségű variációs és karakterépítési lehetőséget próbálunk majd kialakítani, nagyjából a Star Wars: Saga Edition talent rendszerére fog emlékeztetni, legalábbis most még így gondoljuk.
Az egyetlen játszható faj az ember lesz, ez már gyakorlatilag biztos.
Elsőre talán elég ennyi, a legközelebbi bejegyzésben terveim szerint a képzettségekről lesz szó.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése