Mit tesz ilyenkor az élelmes (lusta?) mesélő? Előkap egy klasszikus modult és átdolgozza az új kiadásra! Ajánlom mindenkinek a régi AD&D kalandokat, rengeteget találni elszórva PDF-ben a neten, mindenki megtalálja a neki szimpatikusat.
Már egy ideje ott senyvedt a meghajtómon a pár hónapja a DriveThruRPG-ről ingyen (!) letöltött Temple of Elemental Evil, így végre alkalmam nyílt rá, hogy a csapat elé vessem.
Néhány tapasztalat a játékélménnyel és az átdolgozással kapcsolatban:
- gyakorlatilag változatlanul hagyhatók az ellenségek értékei (természetesen az új kiadásra aktualizálva), de a számukat érdemes kissé visszább venni, a legelső csatában az egy szem magányos óriásvarangy majdnem felfalta a csapat harcosát egy harapásból
- a narratív mesélés bőven elég a harc során, nagyban meggyorsítja a játékot, igen kellemes felüdülés a 4. kiadás grides sakkozásához képest
- az átírása a kaland aktuális szakaszának az új kiadásra nem vett több időt igénybe másfél óránál, a modul első felének átolvasásával és pár egyéni módosítás eszközlésével a teljes felkészülés mindössze 4 órát vett igénybe (normál esetben ez nálam a duplája szokott lenni)
- ha a gnóm illúzionista a 850 arany értékű míves tőrt elteszi a későbbi színháza kellékének, az pár játékosnál kivágja a biztosítékot
- mind ahogy az is, ha nevezett gnóm meg se hallva a másik karakter javaslatát, pár másodperc múltán ugyanazt a saját ötleteként adja elő
- és mindezen felül ő végez a legtöbb ellenséggel és diadalittasan rikoltozva szórja a harcos háta mögül a tűznyilakat
A következő posztokban leginkább a soron következő két kampányom elkészítése és történései kapják majd a reflektorfényt. A Giovanni krónikát félredobtam és helyette egy Anarch krónikába fogunk március környékén (kis darkos Sons of Anarchy), illetve szombaton ha minden jól megy a Planescape kampány is elindul végre.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése