Nagyjából jövő hét vége magasságban összehozunk újra hosszú idő után egy játékot. Ha minden jól megy és ráér mindenki, akkor Kard és Mágia lesz terítéken.
Én szorgalmaztam a dolgot, hogy az utóbbi idők Star Wars "monotóniáját" törjük meg, és szívesen mesélek valami fantasy-t. Ekkor kezdtünk el gondolkodni, hogy akkor oké, de milyen rendszerben? Végül a KéM mellett tettük le a voksot. Miért?
Mert egyszerű. Nem fél óra a karakteralkotás (alsó hangon!). Kidobod az értékeket, hozzárendeled a kasztot, közben amíg írogatod be a statisztikákat szépen kigondolod, hogy az értékek milyen karaktert takarnak. Nincsenek "powerek", nincs 123 féle képzettség, nincs ilyen bónusz, meg olyan feat, csak a "nyers" alapja a karakternek. Hogy élő legyen? Találd ki, hogy milyen az ember (?) a számok mögött. Ne a képzettségek, vagy a tápok határozzák már meg, hogy most a karakter kapzsi-e, vagy iszákos, vagy mondjuk mérhetetlenül utálja az elfeket. Ha azt akarom, lehet akármilyen a kedves játékos karaktere, úgyis megdöglik! Ha meg azt akarom, hogy a cselekmény domináljon, akkor úgyse azt fogom forszírozni, hogy az a +1 támadás számítson élet és halál között...
A sztori fejben gyakorlatilag kész, még papírra kell vetni, térkép, troubleshooting, aztán mehet. A játékosok helyben összerakják a karaktereket, 15 perc alatt, és kezdhetjük is az elvileg sztoriorientált mesét. Persze a kockacsörgetés sem fog elmaradni.
Előre láthatólag olyan 2-5 játékalkalomra számítok a történet kapcsán, függően attól, hogy mennyire tudunk előrefelé haladni a cselekménnyel, mennyire folyamatos a játék. Mert néha bizony nem az. Annyira nem, hogy volt olyan Victorian Age Vampire sztori, amikor a birtok kapujától a kúria ajtajáig 3 óra alatt értünk el, és közben a társaság kicsit kapatos is lett. De hát így jár az, aki buli előtt ül le szerepezni kicsit!
Aztán ha bejön a játék, és a feeling mindenkinek, akkor bevállalom egy hosszabb kampány lemesélését is akár, de elsőre mindenképp egy rövidebbet tervezek, hogy le tudjuk zárni a dolgot és ne maradjon félbe újabb sztori.
Már várjuk jóbarátommal, hogy a másik két játékos hogy fogadja a viszonylag új játékot (eddig egyszer ültünk le KéM-t játszani, két éve kb.), és ha bejön, akkor úgy érzem, egy kis időre el fogunk veszni ebben a rendszerben.
Még egy apró záróakkord: nem Fomalhaut világán fogunk játszani, mert nálam nem fér meg egymás mellett a sugárfegyver és a pallos (na ezért nem is vittem végig a Might and Magic 6-7-et!), valamint én csak egy "standard fantasy környezetben" tervezek mesélni, konkrét világ nélkül.
Beszámoló a játékról az első ülés után, mesélői alapon, a történet lezárultával pedig némi kiértékelés, hogyan éreztem magam a mesélés közben, mit láttam jónak, mit nem.
Kíváncsian várom a sztori alakulását :) .
VálaszTörlés