2011. október 22., szombat

Dragon Age - tesztkaland

Tegnap este megejtettük első (de bizton állíthatom, nem utolsó!) Dragon Age játékunkat. Én most mint játékos vettem részt benne, meg is halt a karakterem a végén. De erről bővebben kicsit később.
A karaktergenerálás szerintem pofonegyszerű, rendben, így elsőre lassan ment, de nagyon adják magukat a dolgok minden téren így szerintem egy nagyon jó kis szabályrendszerre bukkantunk. És elképesztően halálosra, ilyen könnyen még egy rendszerben sem amortizáltak le minden egyes harcban!
Az én karakterem Benok, az Avvar harcos lett. A jeges hegyekből érkezett barbár, aki férfivá éréséhez valami hősies tettet kell végrehajtson és bizonyítékát vigye törzséhez. Sablonsztori, de egynek jó volt, élvezetes volt barbárt játszani, szerintem elég jól kijátszottam a kitalált személyiséget. Bizonyításvágy, kis távolságtartás a többiektől, de bajtársiasság is ott volt (ebbe is haltam bele).
A történetet most nem részletezném, mivel nem én meséltem. Csúfosan elbuktunk a küldetésen, a három karakterből kettő meghalt. De így jár az, aki sérülten továbbmegy, amikor nyilvánvaló a végkimenetel... Nem olvastunk végig egy naplót (ejnye, ilyen se volt még! Bár az én karakterem nem tudott olvasni, így nem hozta lázba, hogy mi áll a naplóban...), amiből persze sok fontos információt megtudhattunk volna és abba a csatába se kellett volna így belemenni, amiben halálunkat leltük. De ez egy ilyen játék volt.
Összességében nekem kifejezetten tetszett a rendszer. Gyors, frappáns, kevés kockás, halálos. Talán kicsit túl halálos. De hát kétkezes karddal és pajzs nélkül mit vár az ember...
Úgy döntöttem, ez a rendszer sokkal jobban illik a keltás krónikámhoz, aminek részletei kezdenek egyre jobban alakot ölteni. Egy feladat lesz a rendszerhez: új hátterek megalkotása, vagy legalábbis az itteniek átalakítása. De nem hiszem, hogy túl sok munka lesz, konkrét ötletekkel szépen össze lehet rakni, érezni lehet a kész háttereken az irányvonalakat tisztán, így ennek mentén szerintem könnyen építhetők újak.
Folytatása következik, bár nem tudom, mit játszunk legközelebb. Talán egy újabb KéM kaland kerül lemesélésre, addig amíg a kelta krónika elkészül. Vagy leülünk egyet kockát csörgetni és DnD 4th Edition. Majd alakul, mindenesetre most három hét szünet következik, mert én október 28. és november 7. között a ködös Albionban tartózkodom, meglátogatni szívem hölgyét. Addig pár gondolkodós poszt, esetleg ötletek lesznek itt terveim szerint.

9 megjegyzés:

  1. Ouch :) . A társ megmentése közben lelte halálát?

    VálaszTörlés
  2. Igen, csak annyi volt a szépséghiba, hogy a társ utána elvérzett! :P

    VálaszTörlés
  3. Ez azt hiszem kimeríti az epic fail fogalmát XD .

    VálaszTörlés
  4. Igen, igazi "meghaltam, de minek"... :D De azért nem volt teljesen hiábavaló az áldozat, egy valaki túlélte! :D És magammal vittem egyet az ellenből is! :P

    VálaszTörlés
  5. Öröm látni, hogy másoknak is így fekszik a rendszer. :D Azt elárulod, hogy ki és hol ír majd/írt játékbeszámolót? Jó lenne megtudni, hogy mi történt a csapatotokkal. :D

    Egyébként meg: Jó utat! :D

    VálaszTörlés
  6. Köszi szépen, meglesz! :)
    Hát ha kedves hyperman25 barátom nem ír beszámolót a "we don't serve droids" blogon, márpedig úgy ismerem, hogy nem fog, akkor majd én, de azt már csak Anglia után, vagy ha valami isteni csoda folytán úgy jön össze, holnap este. De inkább a november 7. környéke a várható. :)

    VálaszTörlés
  7. Mivel nem értünk a kaland végére, pontosabban éppen hogy csak karistoltuk a történések mögötti mélyebb összefüggéseket, ezért nem nagyon erőltettem a dolgot.

    Volt 4 harc, ebből az utolsó nagyon csúnyán végződött. Ezen kívül minimális interakció a város törp fogadósával és egy orléziai kőművessel. Volt még egy napló, aminek csak az utolsó bekezdését olvasták el...

    Lehet, hogy megírom kalandmodulnak, addig kár lenne spoilerezni. :)

    VálaszTörlés
  8. Akkor egy játékos szemszögű elbeszélés mehet a játékról? Abban nincs sok spoiler, elég hamar meghaltunk... :P

    VálaszTörlés